Με συνέπεια και Ανεξάρτητο λόγο Κινούμαστε Δυναμικά

Για ένα Απαλλαγμένο απο κομματικές εξαρτήσεις ΟΕΕ

Για την Αναβάθμιση της Οικονομικής Επιστήμης

Για Επαγελματική Αξιοπρέπεια

«Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία 2006/43/ΕΚ περί υποχρεωτικών ελέγχων των ετήσιων και των ενοποιημένων λογαριασμών, για την τροποποίηση των Οδηγιών 78/660/ΕΟΚ και 83/349/ΕΟΚ του Συμβουλίου και για την κατάργηση της Οδηγίας 84/253/Ε

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ  Στο σ.ν.

«Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία 2006/43/ΕΚ περί υποχρεωτικών ελέγχων των ετήσιων και των ενοποιημένων λογαριασμών, για την τροποποίηση των Οδηγιών 78/660/ΕΟΚ και 83/349/ΕΟΚ του Συμβουλίου και για την κατάργηση της Οδηγίας 84/253/ΕΟΚ του Συμβουλίου και άλλες διατάξεις»

Με τον παρόντα νόμο εναρμονίζεται το νομικό πλαίσιο της χώρας μας, που αφορά το επάγγελμα των ορκωτών ελεγκτών λογιστών, με την Οδηγία 2006/43 ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Μαΐου 2006 (ΕΕ L157 της 9-6-2006).

Η αναγκαιότητα εισαγωγής του νέου νομοθετικού πλαισίου, υπαγορεύεται από το σχετικό δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά και από τις γενικότερες σύγχρονες τάσεις, τόσο στον ευρωπαϊκό όσο και στο διεθνή χώρο. Το κείμενο της Οδηγίας αποβλέπει στη ρύθμιση βασικών παραμέτρων του ελεγκτικού επαγγέλματος όπως στην καθιέρωση εποπτικής αρχής, στην διενέργεια ποιοτικών ελέγχων και επιβολής πειθαρχικών κυρώσεων, στην διασφάλιση της ανεξαρτησίας του ελεγκτή.

Με τον παρόντα νόμο καθορίζονται κανόνες σχετικά με τον έλεγχο των ετήσιων και ενοποιημένων οικονομικών καταστάσεων που μπορεί να επεκτείνονται και σε άλλες ελεγκτικές εργασίες που διενεργούνται από τους ελεγκτές και τις ελεγκτικές εταιρείες.

Ειδικότερα ρυθμίζονται κατά τρόπο λεπτομερή το λογιστικό ελεγκτικό επάγγελμα και κυρίως οι προϋποθέσεις για την απόκτηση και διατήρηση της επαγγελματικής άδειας, τόσο του νομίμου ελεγκτή, όσον και των ελεγκτικών γραφείων. Ορίζονται λεπτομερώς οι απαραίτητες γνώσεις που απαιτούνται για τη συμμετοχή των υποψηφίων στις εξετάσεις όπως: Γενικές Αρχές Λογιστικής, Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα, Κοστολόγηση και Διοικητική Λογιστική, Φορολογικό Δίκαιο, καθώς επίσης και τα σχετικά με την άσκησή τους, προκειμένου να αποκτήσουν την επαγγελματική άδεια.

Κατά αυστηρό και αντικειμενικό τρόπο ρυθμίζονται επίσης οι προϋποθέσεις για τη διατήρηση της σχετικής άδειας, όσο και οι παραβάσεις κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους, που μπορούν να οδηγήσουν στην ανάκληση της άδειας τους. Απαραίτητη προϋπόθεση επίσης για την απόκτηση της επαγγελματικής άδειας είναι η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες επαγγελματικής δεοντολογίας, εφόσον η όλη δραστηριότητά τους αφορά το δημόσιο συμφέρον.

Για τη γενικότερη προστασία, όλοι οι Δημόσιοι ελεγκτές και τα ελεγκτικά γραφεία που έχουν λάβει άδεια, καταχωρούνται σε μητρώο που είναι προσιτό σε όλους και περιέχει βασικές πληροφορίες για τους ελεγκτές και τα ελεγκτικά γραφεία. Η ΕΛΤΕ (Επιτροπή Λογιστικής Τυποποίησης και Ελέγχου), που ασκεί την εποπτεία του ελεγκτικού επαγγέλματος ως ΝΠΔΔ μέσω και της έκδοσης Κανονιστικών Πράξεων,


1

δηλαδή Αποφάσεων του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών, υιοθετεί τα Διεθνή Ελεγκτικά Πρότυπα, βάσει των οποίων θα πρέπει να διενεργούνται οι σχετικοί έλεγχοι.

Επίσης ρυθμίζονται μεταξύ των άλλων θέματα που αφορούν την αντικειμενικότητα των ελέγχων, την ανεξαρτησία των νομίμων ελεγκτών και των ελεγκτικών γραφείων, καθώς και θέματα προστασίας των επαγγελματικών δεδομένων των ελεγχόμενων.

Τέλος εισάγονται διάφορες διατάξεις που αφορούν θέματα της ΕΛΤΕ, της ΕΠΕΙΑ, θέματα ασφαλειών ζωής και τραπεζικής – καταναλωτικής πίστης.

Ειδικότερα κατά άρθρο ορίζονται τα ακόλουθα :

Με το άρθρο 1 καθορίζεται το αντικείμενο του παρόντος νόμου, που είναι η εναρμόνιση της Ελληνικής νομοθεσίας που διέπει το ελεγκτικό λογιστικό επάγγελμα με τις διατάξεις της Οδηγίας 2006/43 ΕΚ και η συνεπαγόμενη αναγκαία συμπλήρωση - μεταβολή του σχετικού νομοθετικού πλαισίου, κυρίως δηλαδή του Ν.3148/2003 “Επιτροπή Λογιστικής Τυποποίησης & Ελέγχων κλπ”

Με το άρθρο 2 εισάγονται νέες λεπτομερείς έννοιες και ορισμοί, απαραίτητα για την κατανόηση του κειμένου που ακολουθεί, και νέες έννομες σχέσεις δημιουργούνται με την οδηγία με περαιτέρω αποτέλεσμα τη μεταβολή προηγούμενου σχετικού νομοθετικού πλαισίου.

Με το άρθρο 3 ορίζεται η αρμόδια αρχή για τη χορήγηση της επαγγελματικής άδειας που είναι η ΕΛΤΕ, καθώς και οι προϋποθέσεις για τη χορήγηση αυτή τόσο στους νόμιμους ελεγκτές όσο και στα ελεγκτικά γραφεία. Στο παρόν άρθρο ρυθμίζεται επίσης το ζήτημα του δικαιώματος ψήφου για πρόσωπα που συμμετέχουν στα ελεγκτικά γραφεία.

Με το άρθρο 4 διασφαλίζεται περαιτέρω η χορήγηση της επαγγελματικής άδειας, με την απαραίτητη - αυτονόητη προϋπόθεση της εντιμότητας του αιτούντος, κάτι που μένει να προσδιοριστεί ακριβέστερα στην πράξη στον κύκλο των συναλλασσόμενων.

Με το άρθρο 5 ρυθμίζονται τα της ανακλήσεως της επαγγελματικής άδειας του ελεγκτή ή του ελεγκτικού γραφείου σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, καθώς και η υποχρεωτικότητα της γνωστοποιήσεως της ανακλήσεως αυτής στις αρμόδιες αρχές των κρατών μελών, οι οποίες έχουν και αυτές χορηγήσει επαγγελματική άδεια.

Με το άρθρο 6 καθορίζονται τα επαγγελματικά προσόντα που πρέπει να έχουν οι νόμιμοι ελεγκτές. Εν προκειμένω σημειώνεται ότι αρκεί η περαίωση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, η επιτυχία στις επαγγελματικές εξετάσεις για την πιστοποίηση των αναγκαίων θεωρητικών γνώσεων και η εκπλήρωση της πρακτικής άσκησης.

Με το άρθρο 7 ρυθμίζονται τα των γνώσεων που απαιτούνται προκειμένου τα πρόσωπα που διενεργούν τους ελέγχους να έχουν το απαραίτητο επιστημονικό υπόβαθρο. Οι γνώσεις δε αυτές θα πρέπει να διαπιστώνονται με επαγγελματικές εξετάσεις που τελούν υπό την εποπτεία και τον έλεγχο της ΕΛΤΕ. Το Συμβούλιο


2

Ποιοτικού Ελέγχου (ΣΠΕ) εισηγείται για τα ζητήματα αυτά και η ΕΛΤΕ αποφασίζει με σχετικές Κανονιστικές Πράξεις.

Στο άρθρο 8 ορίζονται κατ’ ελάχιστον, τα γνωστικά αντικείμενα των επαγγελματικών εξετάσεων. Αρχές και ειδικά θέματα αστικού και εμπορικού δικαίου, φορολογικό δίκαιο, πληροφορική και μηχανογραφικά συστήματα, κοστολόγηση και διοικητική λογιστική, χρηματοοικονομική ανάλυση είναι μερικά από τα γνωστικά αντικείμενα των επαγγελματικών εξετάσεων.. Με Κανονιστικές Πράξεις της ΕΛΤΕ τα γνωστικά αυτά αντικείμενα και το περιεχόμενο τους μπορούν να αναπροσαρμόζονται ανάλογα με τις εξελίξεις της ελεγκτικής και του ελεγκτικού επαγγέλματος.

Με το άρθρο 9 εισάγεται η κατ΄εξαίρεση δυνατότητα απαλλαγής από τις επαγγελματικές εξετάσεις σε ένα ή περισσότερα γνωστικά αντικείμενα υπό προϋποθέσεις που ορίζονται σαφώς.

Με το άρθρο 10 εξασφαλίζεται η ικανότητα πρακτικής εφαρμογής των απαιτούμενων θεωρητικών γνώσεων με την πραγματοποίηση πρακτικής άσκησης υπό την εποπτεία νόμιμου ελεγκτή για δύο τουλάχιστον έτη. Η ΕΛΤΕ κατά τη διαδικασία αυτή έχει δικαίωμα να παρεμβαίνει για να κρίνει την επάρκεια και το περιεχόμενο της πρακτικής άσκησης.

Με το άρθρο 11 προβλέπεται η υποχρεωτική συμμετοχή των νόμιμων ελεγκτών σε προγράμματα συνεχούς εκπαίδευσης. Η επάρκεια του περιεχομένου των προγραμμάτων και η επάρκεια των φορέων που τα παρέχουν κρίνονται με Κανονιστική Πράξη της ΕΛΤΕ μετά από εισήγηση του Συμβουλίου Ποιοτικού Ελέγχου.

Με το άρθρο 12 ρυθμίζεται υπό προϋποθέσεις η χορήγηση επαγγελματικής άδειας σε ελεγκτή άλλου κράτους – μέλους.

Με το άρθρο 13 ορίζεται ότι το Δημόσιο Μητρώο των ελεγκτών τηρείται σε ηλεκτρονική μορφή υπό την εποπτεία της ΕΛΤΕ με τα ειδικότερα στοιχεία που αναφέρονται στο άρθρο 14.

Με το άρθρο 14 καθορίζεται το ελάχιστο των στοιχείων εγγραφής στο μητρώο που απαιτούνται για κάθε νόμιμο ελεγκτή, ενώ παρέχεται το δικαίωμα στην ΕΛΤΕ να ζητήσει πρόσθετα στοιχεία σε κάθε περίπτωση που το κρίνει απαραίτητο.

Με το άρθρο 15 καθορίζεται το ελάχιστο των στοιχείων εγγραφής στο μητρώο που απαιτούνται για κάθε ελεγκτικό γραφείο, ενώ παρέχεται το δικαίωμα στην ΕΛΤΕ να ζητήσει πρόσθετα στοιχεία σε κάθε περίπτωση που το κρίνει απαραίτητο όπως και ανωτέρω.

Με το άρθρο 16 ορίζεται ότι η υποβολή και τυχόν μεταβολή των πληροφοριακών στοιχείων που παρέχονται από τους νόμιμους ελεγκτές και τα ελεγκτικά γραφεία γίνεται με ευθύνη των νόμιμων ελεγκτών και ελεγκτικών γραφείων ενώ παρέχεται παράλληλα το δικαίωμα στην ΕΛΤΕ να ελέγχει την ορθότητα και πληρότητα των στοιχείων με κάθε πρόσφορο μέσο. Η άρνηση υποβολής ή η ανακριβής ή η παραπλανητική παροχή των υποβαλλόμενων στοιχείων, συνεπάγεται την έκδοση


3

Κανονιστικής Πράξης της ΕΛΤΕ, με την οποία ανακαλείται οριστικά η επαγγελματική άδεια.

Με το άρθρο 17 ορίζεται ότι με την υπογραφή των προσώπων που παρέχουν τα ως άνω στοιχεία, επικυρώνεται η ακρίβεια και επάρκεια των πληροφοριακών στοιχείων και τεκμηριώνεται η ευθύνη των προσώπων έναντι της ΕΛΤΕ

Με το άρθρο 18 καθορίζεται η ελληνική γλώσσα σαν επίσημη γλώσσα καταχώρισης στο Δημόσιο Μητρώο ελεγκτών.

Με το άρθρο 19 θεσπίζεται Κώδικας Επαγγελματικής Δεοντολογίας, στοιχείο απαραίτητο για την άσκηση των καθηκόντων των νομίμων ελεγκτών και των ελεγκτικών γραφείων.

Με το άρθρο 20 ρυθμίζεται το καθεστώς που είναι απαραίτητο για να διασφαλισθεί η ανεξαρτησία και αντικειμενικότητα των ελέγχων. Ορίζεται ότι στα φύλλα εργασίας των νόμιμων ελεγκτών και ελεγκτικών γραφείων, υποχρεωτικά αναγράφονται οι κίνδυνοι που απειλούν την ανεξαρτησία τους, καθώς και τα μέτρα που λαμβάνονται για τον περιορισμό τους. Ορίζεται επίσης ότι ο νόμιμος ελεγκτής ή το ελεγκτικό γραφείο, μπορούν με έγγραφό τους στην ΕΛΤΕ να εκθέτουν τα πραγματικά περιστατικά κάθε περίπτωσης, που θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο την ανεξαρτησία τους. Η ΕΛΤΕ με Κανονιστικές πράξεις μπορεί να ρυθμίζει, να εξειδικεύει και να ερμηνεύει θέματα και καταστάσεις που υπομονεύουν την ανεξαρτησία των ελέγχων.

Με το άρθρο 21 προφυλάσσονται τα έγγραφα και οι πληροφορίες που είναι στη διάθεση των νομίμων ελεγκτών και των ελεγκτικών γραφείων, με την καθιέρωση του επαγγελματικού απορρήτου και την εμπιστευτικότητα των πληροφοριών. Επίσης ορίζεται ποιες είναι οι υποχρεώσεις τους όταν ο νόμιμος ελεγκτής ή το ελεγκτικό γραφείο αντικατασταθεί ή γίνει παύση του από τον συγκεκριμένο έλεγχο.

Με το άρθρο 22 καθιερώνεται η ανεξαρτησία των νόμιμων ελεγκτών όταν οι υποχρεωτικοί έλεγχοι διενεργούνται στο όνομα και για λογαριασμό του ελεγκτικού γραφείου, με θέσπιση αυστηρών κυρώσεων και δικαιωμάτων αποζημιώσεων εις βάρος του ελεγκτικού γραφείου.

Με το άρθρο 23 ρυθμίζονται γενικά τα περί λήψεως νομίμου αμοιβής από τους νόμιμους ελεγκτές και τα ελεγκτικά γραφεία. Επίσης ορίζονται οι πράξεις που θεωρούνται πειθαρχικά παραπτώματα, καθώς και οι κυρώσεις που επιβάλλονται στους νόμιμους ελεγκτές και στα ελεγκτικά γραφεία

Με το άρθρο 24 εξασφαλίζεται η σταθερή και υψηλή ποιότητα όλων των υποχρεωτικών ελέγχων που επιβάλλει η κοινοτική νομοθεσία. Ορίζεται ότι οι έλεγχοι διενεργούνται με βάση τα Διεθνή Ελεγκτικά Πρότυπα (International Standards on Auditing), τα Διεθνή Πρότυπα Επισκόπησης (International Standards on Review Engagements) και τα Διεθνή Πρότυπα Συναφών εργασιών (International Standards on Related Services). Η ΕΛΤΕ δύναται να επιβάλλει πρόσθετες υποχρεώσεις σε σχέση με αυτές που ορίζονται από τα Διεθνή Πρότυπα.


4

Με το άρθρο 25 καθιερώνεται η πλήρης και αποκλειστική ευθύνη του νομίμου ελεγκτή ή του ελεγκτικού γραφείου, που έχει αναλάβει τον υποχρεωτικό έλεγχο των ενοποιημένων οικονομικών καταστάσεων, όσον αφορά την έκθεση ελέγχου του ομίλου. Επίσης ρυθμίζονται διαδικαστικά θέματα στην περίπτωση κατά την οποία έχει διενεργηθεί ελεγκτική εργασία από ελεγκτή ή ελεγκτική οντότητα τρίτης χώρας, με την οποία η ΕΛΤΕ δεν έχει συνάψει συμφωνία συνεργασίας.

Με το άρθρο 26 καθιερώνεται η ατομικότητα της ευθύνης με την υπογραφή της εκθέσεως ελέγχου από τον διενεργήσαντα τον έλεγχο.

Με το άρθρο 27 ορίζεται ότι η γενικότερη εποπτεία του συστήματος του ποιοτικού ελέγχου ανατίθεται στην ΕΛΤΕ, ενώ η διοικητική μέριμνα για την εκτέλεση του ποιοτικού ελέγχου ανατίθεται στο Συμβούλιο Ποιοτικού Ελέγχου (ΣΠΕ).

Με το άρθρο 28 ρυθμίζεται το πλαίσιο για τις πειθαρχικές κρίσεις κάθε παραβάσεως της σχετικής νομοθεσίας και ορίζεται το Πειθαρχικό Συμβούλιο (ΠΣ) αρμόδιο για τις κρίσεις αυτές.

Με το άρθρο 29 καθιερώνεται η ευθύνη, καθορίζονται τα όρια αποζημίωσης και η ασφαλιστική κάλυψη για κάθε ζημιά, από θετική ενέργεια ή παράλειψη των νομίμων ελεγκτών, των ελεγκτικών γραφείων και των ελεγκτικών οντοτήτων τρίτων χωρών.

Με το άρθρο 30 ορίζεται η ΕΛΤΕ ως ασκούσα την δημόσια εποπτεία επί των νομίμων ελεγκτών και ελεγκτικών γραφείων σύμφωνα με τον Ν.3148/2003. Η εποπτεία είναι γενικής μορφής, είναι δηλαδή εκτεταμένη και ασκείται κατά παραχώρηση κρατικής εξουσίας, ως ΝΠΔΔ.

Με το άρθρο 31 ορίζεται η ΕΛΤΕ ως η αρμόδια αρχή για θέματα συνεργασίας με τις αρχές δημόσιας εποπτείας των κρατών-μελών.

Με το άρθρο 32 καθορίζεται, τρόπον τινά το ιδιωτικό διεθνές δίκαιο σε σχέση με την αναγνώριση των ρυθμιστικών διατάξεων των κρατών-μελών, με βάση τα συνδετικά στοιχεία, όπως η καταστατική έδρα, η εγκατάσταση, το εφαρμοστέο δίκαιο κλπ.

Με το άρθρο 33 ρυθμίζεται η συνεργασία των κρατών-μελών σε θέματα ανταλλαγής πληροφοριών και κατοχυρώνεται το επαγγελματικό απόρρητο και η προστασία προσωπικών δεδομένων στη διάρκεια της συνεργασίας αυτής. Ορίζονται οι υποχρεώσεις των προσώπων που απασχολούνται ή απασχολήθηκαν στην ΕΛΤΕ, σε σχέση με τις πληροφορίες ή τα στοιχεία που περιήλθαν σε γνώση αυτών κατά την άσκηση των καθηκόντων τους.

Επίσης αναφέρονται οι λόγοι που η ΕΛΤΕ μπορεί να αρνηθεί την αποστολή πληροφοριών, και τη διενέργεια έρευνας στην Ελλάδα από αρμόδια αρχή άλλου κράτους μέλους

Με το άρθρο 34 καθορίζεται η διαδικασία ορισμού του νόμιμου ελεγκτή ή του ελεγκτικού γραφείου διασφαλίζοντας και την ανεξαρτησία τους.

Με το άρθρο 35 καθορίζεται η διαδικασία παύσης και παραίτησης των νομίμων ελεγκτών ή των ελεγκτικών γραφείων.


5

Με το άρθρο 36 ορίζεται ως υποχρέωση των ελεγκτικών γραφείων και των νομίμων ελεγκτών, η υποβολή στην ΕΛΤΕ και η δημοσιοποίηση από τον διαδικτυακό τους τόπο, ετήσιας έκθεσης διαφάνειας. Καθορίζονται παράλληλα τα ελάχιστα πληροφοριακά στοιχεία που πρέπει να περιλαμβάνονται στις εκθέσεις όπως νομική μορφή και πλήρη στοιχεία των μετόχων, περιγραφή του εσωτερικού συστήματος διασφάλισης ποιότητας, περιγραφή της δομής της εταιρικής διακυβέρνησης του ελεγκτικού γραφείου κλπ. Η ΕΛΤΕ ως ασκούσα τη γενικότερη εποπτεία έχει το δικαίωμα ελέγχου της πληρότητας και της ακρίβειας του περιεχομένου της έκθεσης διαφάνειας.

Με το άρθρο 37 θεσπίζεται από κάθε οντότητα δημοσίου ενδιαφέροντος Επιτροπή Ελέγχου που παρακολουθεί τη διαδικασία χρηματοοικονομικής πληροφόρησης, την αποτελεσματική λειτουργία του συστήματος εσωτερικού ελέγχου, την πορεία του υποχρεωτικού ελέγχου των ατομικών και ενοποιημένων οικονομικών καταστάσεων κλπ.

Με το άρθρο 38 ορίζονται οι υποχρεώσεις των νομίμων ελεγκτών ή των ελεγκτικών γραφείων έναντι της Επιτροπής Ελέγχου καθώς και τα ανώτερα χρονικά όρια παροχής των υπηρεσιών τους, με σκοπό την διασφάλιση της ανεξαρτησίας τους.

Με το άρθρο 39 ορίζεται ότι ο έλεγχος της ποιότητας, όπως αναφέρεται στο άρθρο 27 του παρόντος νόμου, διενεργείται κάθε τρία χρόνια για τους νόμιμους ελεγκτές και τα ελεγκτικά γραφεία, που διενήργησαν τους υποχρεωτικούς ελέγχους σε οντότητες δημοσίου συμφέροντος, ή κάθε 6 χρόνια εφ’όσον οι παραπάνω δεν διενεργούν ελέγχους σε οντότητες δημοσίου συμφέροντος.

Με το άρθρο 40 ορίζεται ότι η άδεια άσκησης επαγγέλματος σε ελεγκτές τρίτων χωρών χορηγείται με Κανονιστική Πράξη της ΕΛΤΕ, εφόσον πληρούνται ορισμένες προϋποθέσεις και με τον όρο της αμοιβαιότητας.

Με το άρθρο 41 ορίζεται ότι στο Δημόσιο Μητρώο που τηρείται σύμφωνα με τα άρθρα 13 και 15 του παρόντος νόμου και με τις ίδιες προϋποθέσεις, εγγράφονται όλοι οι ελεγκτές και οι ελεγκτικές οντότητες τρίτων χωρών. Οι ελεγκτές και οι ελεγκτικές οντότητες τρίτων χωρών που εγγράφονται στο Δημόσιο Μητρώο, υπόκεινται στο σύστημα εποπτείας, στο σύστημα διασφάλισης της ποιότητας και στο σύστημα πειθαρχικής διαδικασίας του παρόντος νόμου. Ορίζεται ότι εκθέσεις ελέγχου που εκδίδονται από μη εγγεγραμμένους στο δημόσιο μητρώο και αφορούν υποχρεωτικούς ελέγχους ατομικών ή ενοποιημένων οικονομικών καταστάσεων, δεν παράγουν οποιοδήποτε έννομο αποτέλεσμα.

Με το άρθρο 42 θεσπίζεται το πλαίσιο συνεργασίας με τις αρμόδιες αρχές τρίτων χωρών. Ορίζεται ότι οι συμφωνίες συνεργασίας θα πρέπει να εξασφαλίζουν ορισμένες προϋποθέσεις, όπως η αιτιολόγηση της διαβίβασης του συγκεκριμένου αιτήματος, η διαβεβαίωση ότι τα πρόσωπα που διενήργησαν τον έλεγχο υπόκεινται στην υποχρέωση του επαγγελματικού απορρήτου κλπ.

Με το άρθρο 43 ρυθμίζονται θέματα μεταβατικής φύσεως. Ειδικότερα, ορίζεται ότι οι εγγεγραμμένοι στα μητρώα του ΣΟΕΛ με την ιδιότητα του ορκωτού ελεγκτή και οι ελεγκτικές εταιρίες και κοινοπραξίες ελεγκτών θεωρούνται ότι έχουν λάβει άδεια,


6

σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου. Οι εγγεγραμμένοι στα μητρώα του ΣΟΕΛ με οποιαδήποτε ιδιότητα υποβάλλουν αναλυτικό βιογραφικό σημείωμα με σχετικά αποδεικτικά στοιχεία, αναφερόμενοι στην βαθμίδα εγγραφής τους, το στάδιο επιτυχούς περάτωσης των επαγγελματικών εξετάσεων, και το χρόνο πρακτικής τους άσκησης.

Με το άρθρο 44 ορίζεται ότι καταργούνται οι διατάξεις του ΠΔ 226/92 «περί συστάσεως, οργανώσεως και λειτουργίας του Σώματος Ορκωτών Ελεγκτών κλπ.» που αντίκεινται στον παρόντα νόμο, καθώς και κάθε άλλη αντίθετη με τον παρόντα νόμο διάταξη.

Με το άρθρο 45 εισάγονται ορισμένες τροποποιήσεις και συμπληρώσεις του Ν.3148/2003 με τις οποίες ρυθμίζονται διάφορα οργανωτικά και λοιπά λειτουργικής φύσεως θέματα της Επιτροπής Λογιστικής Τυποποίησης και Ελέγχων (Ε.Λ.Τ.Ε.), προκειμένου να καταστεί δυνατή η αποτελεσματική λειτουργία της Επιτροπής. Ειδικότερα:

Με την παράγραφο 1 εισάγονται για την Ε.Λ.Τ.Ε. διατάξεις του Ν.3229/2004 (Φ.Ε.Κ. 38Α΄) «περί εποπτείας ιδιωτικής ασφάλισης κ.λ.π.» που αναφέρονται στις αρμοδιότητες του Διοικητικού Συμβουλίου της Επιτροπής Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης (Ε.Π.Ε.Ι.Α.), για την προσαρμογή του νομοθετικού πλαισίου της Ε.Λ.Τ.Ε. με εκείνο που διέπει άλλες εποπτικές αρχές. Πιο συγκεκριμένα προστίθενται στις ήδη ισχύουσες διατάξεις του άρθρου 19 του Ν. 3581/2007 (Φ.Ε.Κ. 140Α’), οι περιπτώσεις β’ και ε’ της παρ. 1 του άρθρου 6 του Ν.3229/2004. Επιπλέον, ρυθμίζεται το θέμα της εγκρίσεως των εσόδων και των δαπανών της Ε.Λ.Τ.Ε. από τον Υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών που πραγματοποιήθηκαν μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2007, καθώς και του τρόπου συντάξεως του πρώτου προϋπολογισμού τον οποίο υποχρεούται να καταρτίσει η Επιτροπή, βάσει του άρθρου 19 του Ν.3581/2007 (Φ.Ε.Κ. 140Α’). Εισάγονται επίσης για την Ε.Λ.Τ.Ε. διατάξεις του Ν.3229/2004 (Φ.Ε.Κ. 38Α΄) «περί εποπτείας ιδιωτικής ασφάλισης κ.λ.π.» που αναφέρονται στο θέμα της δυνατότητας χορήγησης ειδικού μηνιαίου επιδόματος εξειδικευμένων υπηρεσιών στους τακτικούς υπαλλήλους της Επιτροπής, καθώς και στους υπαλλήλους που αποσπώνται ή μετατάσσονται σε αυτήν, και καθιερώνεται εξαίρεση της Ε.Λ.Τ.Ε. όμοια με αυτή που ισχύει για άλλα Ν.Π.Δ.Δ., όπως την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς και την Επιτροπή Εποπτείας της Ιδιωτικής Ασφάλισης.

Με την παράγραφο 2 τροποποιείται ο τρόπος έκδοσης της απόφασης σύστασης του Πειθαρχικού Συμβουλίου της Ε.Λ.Τ.Ε., καθώς και η σύνθεση του, με σκοπό την άρση ορισμένων προβλημάτων που διαπιστώθηκαν κατά τη διαδικασία σύστασης και λειτουργίας του οργάνου αυτού και την πλέον εύρυθμη λειτουργία του.

Με το άρθρο 46 καθορίζεται η έναρξη ισχύος του νόμου από τη δημοσίευσή του στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά.

Αθήνα, Ιουνίου 2008

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΛΟΓΟΣΚΟΥΦΗΣ

7


Σχολιάστε εδώ

για να σχολιάσετε το παραπάνω θέμα πρέπει να εισέλθετε


x

Τι θέλετε να αναζητήσετε;